Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny

Naczelnik wydziału:

kpt. Dariusz Bednarczyk

tel. 81 535 13 41

 

Do podstawowych zadań wydziału należy realizacja spraw w zakresie: kwatermistrzowskim, technicznym oraz informatycznym. Należą do nich w szczególności planowanie i realizacja inwestycji oraz remontów, zapewnienie utrzymania we właściwym stanie technicznym użytkowanych obiektów i pomieszczeń. Opracowanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy miejskiej. 

Następnie, zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie miasta i powiatu oraz przygotowanie logistyczne pododdziałów do działań w ramach odwodów operacyjnych. Dokonywanie zakupów sprzętu, paliwa, materiałów i urządzeń niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy miejskiej. Równie istotną rolą wydziału jest udział w pracach komisji prowadzącej postępowania o udzielenie zamówień publicznych pozostających w związku z zakresem działania placówki. Do obowiązków wydziału należy również przygotowywanie zleceń na wniosek pracownika służby bhp dot. dokonywania pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, podawanie wyników do wiadomości pracowników oraz realizacja zaleconych środków zapobiegawczych w celu eliminacji lub ograniczenia zagrożeń.

Z punktu widzenia zadań w zakresie technicznym należy inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnotechnicznej samochodów i sprzętu silnikowego, prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych jak i nadzorowania i analizowania prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy miejskiej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych.

W dziedzinie informatyki – nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działań ratowniczych, a także systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz innych systemów wykorzystywanych w działalności komendy miejskiej. Nadzór nad techniczną stroną organizacji połączeń systemu monitoringu pożarowego z komendą miejską oraz utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie miejskiej systemów teleinformatycznych.

Skip to content