PLAN DZIAŁANIA

KOREKTA PLANU DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI 2025-2027

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.


Lp.
Zakres działalnościRealizujący działaniaSposób realizacjiTermin
1.Odpowiednie oznaczenie miejsca parkingowego dla osób ze szczególnymi potrzebamiWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyOznaczenie pionowe miejsc parkingowych.Do końca 2025 r.
2.Poprawienie oznaczeń poziomych miejsc parkingowych dla osób ze szczególnymi potrzebamiWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyOdmalowanie/ odświeżenie oznaczeń miejsc parkingowych.Do końca 2025 r.
3.Zakup wycieraczek wykonanych w sposób bezpieczny dla użytkowników i nie utrudniający poruszania sięWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyZakup wycieraczekDo końca 2026 r.
4.Zamontowanie zadaszenia/ budowa przedsionka przed wejściem głównym do budynkuWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyMontaż zadaszenia/ budowa przedsionkaW miarę możliwości finansowych Do 31.12.2027r.
5.Zmniejszenie wysokości progu w drzwiach wejściowychWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyRegulacja ułożenia kostki przy drzwiach wejściowych tak aby zmniejszyć wysokość progu do 2cm.Do lipca 2027 r.
6.Skontrastowanie drzwi wejściowych do budynkuWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyOklejenie przeszkolonych drzwi wejściowych pasami kontrastującymiDo końca 2025 r.
7.Zmniejszenie oporu podczas otwierania drzwi do toalety dostosowanej dla osób ze szczególnymi potrzebamiWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyRegulacja siłowników przy drzwiachDo marca 2026 r.
8.Oznakowanie wejścia głównegoWydział Kwatermistrzowsko-TechnicznyKontrastowe oklejenie napisuDo końca 2026 r.
9.Umieszczenie instrukcji przeciwpożarowej oraz graficznego planu ewakuacji w łatwo dostępnym miejscu budynkuWydział Kwatermistrzowsko-Techniczny oraz Wydział Kontrolno-RozpoznawczyOpracowanie instrukcji przeciwpożarowej oraz graficznego planu ewakuacji oraz umieszczenie tych dokumentów w odpowiednim miejscuDo końca 2025 r.
10.Opracowanie procedury ewakuacjiWydział Kontrolno-RozpoznawczyOpracowanie oraz zapoznanie pracowników z instrukcjąDo końca 2025 r.
11.Stworzenie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób głosowy i umieszczenie nagrania na stronie internetowej komendyKoordynator ds. Dostępności, Wydział Operacyjno-SzkoleniowyStworzenie nagrania głosowego z informacją o rozkładzie pomieszczeń (na wypadek odwołania dyżuru przy drzwiach wejściowych)Do końca 2027r.

koordynator ds. dostępności

Wioleta Antończyk

Przejdź do treści