Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.kmpsp.lublin.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Zamieszczone na stronie informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Zamieszczone na stronie filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, pochodzą
    z innych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklaracja została sporządzona na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. W prawym górnym rogu strony komendy, zainstalowana jest wtyczka ułatwiająca dostęp do strony osobom ze szczególnymi potrzebami tj. opcja: powiększ tekst, pomniejsz tekst, wysoki kontrast.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Wiolety Antończyk – mejlowo sekretariat@kmpsp.lublin.pl lub telefonicznie 815351320.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie,
  • Adres: ul. Szczerbowskiego 6, 20-012 Lublin,
  • mejl: sekretariat@kmpsp.lublin.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie

Szczerbowskiego 6
20-012 Lublin

Do budynku prowadzi wejście znajdujące się od strony ul. Szczerbowskiego. Przy wejściu do komendy oraz przy wjeździe na plac wewnętrzny znajduje się domofon.
Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim mają możliwość przemieszczania się za pomocą schodołazu.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przed budynkiem oraz na placu wewnętrznym znajdują się dwa oznaczone miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
W budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Sprawy osób niepełnosprawnych mogą być obsłużone w alternatywnym punkcie obsługi na parterze przez funkcjonariusza PSP w Lublinie bez konieczności przemieszczania się osoby ze szczególnymi potrzebami na I piętro budynku.
W przypadkach konieczności bezpośredniego kontaktu z pracownikami merytorycznymi, taki pracownik we wskazanym wyżej miejscu udziela wszelkich niezbędnych informacji celem kompleksowego załatwienia sprawy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://kmpsp.lublin.pl/tlumacz-jezyka-migowego/
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://kmpsp.lublin.pl/tekst-latwy-do-czytania-etr-2/
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://kmpsp.lublin.pl/informacja-o-dzialalnosci/
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://kmpsplublin.bip.gov.pl/przyjmowanie-i-zalatwianie-spraw/1074401_raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego.html
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    Budynek jest wyposażony w pętlę indukcyjną umożliwiającą obsługę osób słabosłyszących. Urządzenie współpracuje z aparatami słuchowymi posiadającymi cewkę indukcyjną T-COIL.
    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie umożliwia skorzystania z bezpłatnej internetowej usługi „Tłumacza on-line języka migowego” za pośrednictwem serwisu pzgomaz.com do prowadzenia wideorozmów.
    Tłumacz online nie wymaga obecności w komendzie. Należy kliknąć w piktogram na górze strony.
    Usługa tłumacza migowego bezpośrednio w komendzie jest dostępna w godzinach pracy urzędu i jest bezpłatna. Należy złożyć wniosek o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się.
Przejdź do treści