Informacja o zakresie działalności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie kieruje pracą komendy przy pomocy Zastępców Komendanta Miejskiego oraz naczelników komórek organizacyjnych.
Do zadań komendanta należy:
- kierowanie pracą jednostek ratowniczo-gaśniczych,
- organizowanie na obszarze powiatu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
- dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie powiatu,
- analizowanie działań ratowniczych prowadzonych na obszarze powiatu przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczej,
- współdziałanie z komendantami gminnymi ochrony przeciwpożarowej,
- współdziałanie z komendantami gminnymi związku ochotniczych straży pożarnych,
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
- opracowywanie planów ratowniczych na obszarze powiatu,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych,
- wykonywanie zadań z zakresu ratownictwa,
- wstępne ustalanie przyczyn oraz okoliczności powstania i rozprzestrzeniania się pożaru oraz miejscowego zagrożenia,
- organizowanie szkolenia i doskonalenia pożarniczego,
- szkolenie członków ochotniczych straży pożarnych,
- inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu;
- wprowadzanie podwyższonej gotowości operacyjnej w komendzie miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w sytuacji zwiększonego prawdopodobieństwa katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, których skutki mogą zagrozić życiu lub zdrowiu dużej liczby osób, mieniu w wielkich rozmiarach albo środowisku na znacznych obszarach, oraz w przypadku wystąpienia i utrzymywania się wzmożonego zagrożenia pożarowego.
Co między innymi załatwisz w komendzie:
- zgłosisz zakończenie budowy,
- zgłosisz wykonanie i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej,
- uzyskasz zaświadczenie o działaniach ratowniczych,
- zgłosisz próbną ewakuację,
- zgłosisz imprezę masową,
- uzyskasz opinię w sprawie bezpieczeństwa pożarowego.
Aby załatwić sprawę w komendzie możesz:
- wysłać pismo na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej ul. Szczerbowskiego 6, 20-012 Lublin,
- dostarczyć pismo osobiście do Komendy,
- wysłać pismo za pomocą platformy e-PUAP,
- wysłać skan pisma na adres: sekretariat@kmpsp.lublin.pl,
- wysłać pismo faksem na numer: 81 532 59 34.