Aktualności, Ważne !, WIADOMOŚCI
Wytyczne do rozliczenia dotacji ?Dofinansowanie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych 2019? (5000+)
- Dokumenty wymagane do przedłożenia przy rozliczeniu dotacji:
- Faktura wystawiona na jednostkę OSP.
- Potwierdzenie zapłaty (najczęściej wyciąg bankowy), w przypadku faktur gotówkowych potwierdzenie ze sklepu zapłacenia za towar.
- W przypadku dofinansowania z urzędów gmin kopie wykonania przelewów potwierdzoną przez pracownika gminy.
- Wypełnioną książkę inwentarzową lub gospodarza z wpisanymi tam zakupami.
- Wypełnioną książkę skarbnika.
- Zaświadczenie z banku o wysokości odsetek od dotacji od chwili wpłynięcia pieniędzy na konto OSP do momentu wydatkowania środków lub o nieprocentowaniu rachunku bankowego (bank może pobrać opłatę za to zaświadczenie).
- W przypadku dofinansowania zakupów i remontów z innych instytucji np. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę do wglądu.
- Otrzymując fakturę za sprzęt należy dokonać zapłaty ? przelewu w terminie podanym na fakturze; w przypadku przekroczenie tego terminu należy wystąpić do firmy z prośbą o przedłużenie terminu płatności i uzyskać jej zgodę (do przedłożenia przy rozliczeniu).
- Dotację należy wykorzystać w całości.
- W przypadku prac remontowych do rozliczenia należy przedłożyć protokół odbioru.
- Sprawozdanie podpisują te same osoby, co umowę.
- Faktury/Rachunki wystawione i opłacone przed datą podpisania umowy nie będą rozliczone z dotacji.