Wytyczne do rozliczenia dotacji „Dofinansowanie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych 2019” (5000+)

  1. Dokumenty wymagane do przedłożenia przy rozliczeniu dotacji:
    1. Faktura wystawiona na jednostkę OSP.
    2. Potwierdzenie zapłaty (najczęściej wyciąg bankowy), w przypadku faktur gotówkowych potwierdzenie ze sklepu zapłacenia za towar.
    3. W przypadku dofinansowania z urzędów gmin kopie wykonania przelewów potwierdzoną przez pracownika gminy.
    4. Wypełnioną książkę inwentarzową lub gospodarza z wpisanymi tam zakupami.
    5. Wypełnioną książkę skarbnika.
    6. Zaświadczenie z banku o wysokości odsetek od dotacji od chwili wpłynięcia pieniędzy na konto OSP do momentu wydatkowania środków lub o nieprocentowaniu rachunku bankowego (bank może pobrać opłatę za to zaświadczenie).
    7. W przypadku dofinansowania zakupów i remontów z innych instytucji np. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę do wglądu.
  2. Otrzymując fakturę za sprzęt należy dokonać zapłaty – przelewu w terminie podanym na fakturze; w przypadku przekroczenie tego terminu należy wystąpić do firmy z prośbą o przedłużenie terminu płatności i uzyskać jej zgodę (do przedłożenia przy rozliczeniu).
  3. Dotację należy wykorzystać w całości.
  4. W przypadku prac remontowych do rozliczenia należy przedłożyć protokół odbioru.
  5. Sprawozdanie podpisują te same osoby, co umowę.
  6. Faktury/Rachunki wystawione i opłacone przed datą podpisania umowy nie będą rozliczone z dotacji.